Det lokale radikale Grundlovsmøde males med grønt i år!

Gå med 5. juni, når Skov- og Naturkonsulent, Skovfoged Thyge Andersen fortæller om projektet med genopretning af naturområdet i Bøtø Skov.

Derfor inviterer vi til

Grundlovsmøde Mandag den 5. juni kl. 11.00 i Bøtøskoven,
Bøtø Ringvej 50, 4873 Væggerløse (Den store p-plads).

Vi mødes ved indgangen til skoven ved den store P-plads foran Bøtøskoven. Her mødes vi med Skov- og Naturkonsulent, Skovfoged Thyge Andersen, som har stået for anlægsarbejdet med genopretningen af Bøtøskov.

Vi går sammen en lille tur ind i Bøtø skov, hvor vi finder et sted at åbne vores medbragte madkurve, og høre taler fra vores kandidater.

Ingen kan være i tvivl om vigtigheden af, at vi tager større ansvar for naturen. At vi sætter handling bag ord, og skruer op for lovbehandlingen så hensigterne effektueres.

I Radikale Venstre ønsker vi, at der i Grundloven indsættes rettigheder for den danske natur, præcis som de fleste andre europæiske lande har gjort. En Grøn Grundlov kan underbygge retten til rent vand, luft og jord, som vi tør dyrke vores mad i – læs mere: https://www.radikale.dk/aktuelt/nyhed/10-gronne-bud-skal-sikre-natur-og-miljo-til-fremtidige-generationer/   https://grongrundlov.dk

Bøtø skov har i samarbejde mellem Guldborgsund kommune og Naturfonden siden 2017 været udlagt som et naturgenopretningsprojekt for at fremme den vilde natur, hvor vildheste er sat ud for naturplejen. Se herunder for mere information om Bøtø Skov og projektet.

Vi glæder os til at se dig

På vegne af bestyrelsen
Trine Termann